Merkenbouwer

Je hebt een succesvolle en/of groeiende organisatie en je wilt naar nieuwe vlieghoogte komen om écht of nog meer impact te maken. Je zoekt daarvoor een strateeg, sparring partner en ervaren leider die zowel weet van merken als van mensen.

Iemand die zakelijk succes en menselijkheid met elkaar verbindt. Zodat je merk integriteit uitstraalt en doet waar het voor staat. En je een grote speler wordt op de markt.

Herken je dit?

  • Je bedrijf groeit niet of te langzaam, terwijl er zoveel potentie is. Je gelooft in de missie en in de mensen, dat je een grote en positieve impact kan maken op mens en planeet, maar het stagneert. Niemand in huis kan dit oplossen.
Meer lezen
  • Je vraagt je af: hoe kunnen we een merk ontwikkelen dat echte impact heeft? Zowel financieel gezond als maatschappelijk waardevol is? Hoe kunnen we een merk zakelijk inzetten om een hoger doel te bereiken, met een kloppend hart? Je wilt niet kiezen tussen die twee, maar weet niet hoe je ze kan combineren.
  • Het merk is niet voldoende bekend en de klantgerichtheid mag ook hoger. Je loopt ook daardoor tegen grenzen van groei aan en dat frustreert. Het lukt niet goed om klanten (en medewerkers!) te vinden of te houden. Het kost allemaal erg veel moeite, tijd en geld. Dus ploeteren jullie voort.
  • De organisatie (MT en medewerkers) zijn niet voldoende aangehaakt bij de missie van het bedrijf: ze snappen niet waar het om gaat. Daardoor werken jullie versnipperd en mist er een ‘common ground’ die voor iedereen inspirerend en helder en toch voor elke unieke discipline werkbaar is.
  • Je bent bang dat een externe merkenstrateeg een leeg blabla-format opdringt, waardoor een nieuwe aanpak niet echt beklijft. Er niet echt wezenlijk iets gaat veranderen op de werkvloer.

Hoe zou het zijn als dit mogelijk was?

  • Je onderneming laten groeien, meer impact maken en succes boeken maar vooral: zicht hebben op aan welke knoppen je kan draaien om dat nu ook echt in gang te zetten.
Meer lezen
  • Je bedrijf bekender maken. Erkenning krijgt van waar je voor staat en gaat. En dat je daardoor ook groter groeit en meer impact maakt.
  • Meer en makkelijker mensen verbinden aan je organisatie en het merk. Een beweging veroorzaken van mensen die net als jullie geloven in de missie en daar in woord en daad voor uitkomen. Kortom: inspirerend zijn en groeien!
  • Een sterk team dat vliegt, waarbij iedereen aangesloten is op de hogere bedoeling, de strategie, doorvoeld en in de eigen werkdiscipline doorvertaald. Met eenzelfde doel voor ogen, zodat jullie missie niet alleen een paar mooie zinnen zijn op de website, maar de organisatie drijft en het écht tot leven komt.
  • Een sparring partner die kan inspireren, aanjagen, adviseren en begeleiden, die oog heeft voor zowel zakelijk succes als maatschappelijke waarde en vooral: een die heel goed snapt wat er op de werkvloer gebeurt en daar in kan faciliteren en katalyseren.

Wat typeert mijn aanpak?

  • Ik maak ‘mooie missies’ zakelijk interessant en andersom: ik koppel een betekenisvolle en onderscheidende merkstrategie aan de businesstrategie (voor duurzaam financieel resultaat). Dat is uniek; meestal doen consultants maar één van de twee.
Meer lezen
  • Je krijgt met mij tijdelijk een hoogwaardige merkenbouwer in huis. Een deskundige professional met veel managementervaring en dus kennis van het aansturen van mensen en stroomlijnen van processen. Precies wat nodig is om niet alleen te dromen, maar ook te groeien.
  • Ik werk als interim merkenbouwer indien gewenst ook zo dat het zittende management de verantwoordelijkheid zélf in handen houdt. Dan ben ik meer een merkenfluisteraar: je maakt tijdelijk maximaal gebruik van mijn merkxpertise, advies en procesbegeleiding vanuit een ondersteunende positie in je team.
  • Ik krijg – als frisse buitenstander – op tafel welke kennis en ideeën intern leven, en weet hoe die tot hun recht kunnen komen. Ook zorg ik dat de buitenwereld naar binnen wordt gehaald.
  • Ik breng jullie op vlieghoogte: Ik lever dus geen one size-fits-all aanpak, maar geloof dat jullie zelf fantastische ideeën en kwaliteiten hebben, die alleen nog dat extraatje nodig hebben om tot leven te komen.
  • Het groeien van de business is het doel. De weg ernaar toe is een merk dat in staat is een organisatie en mensen in de samenleving aan elkaar te verbinden. Eigenlijk fluister ik merken met een mooie missie richting die menselijke verbinding in. Zowel strategisch als heel concreet.
  • Dat heeft als resultaat dat jullie merk body krijgt én dat jullie als team ook vanuit dit merkbesef gaan werken. ‘You’re gonna walk the talk’ én met de juiste mensen op de juiste plek, waardoor jullie veel efficiënter gaan werken en meer slagkracht krijgen.

Voor welke teams ben ik een goede match?

Gedaan voor

o.a. Riskja Travel, Eneco Groep, Humanitas, Greetz.nl, Nimbles, Squla, Stichting Omroepmuziek, VU