Management

Ik hou van impact maken. Zorgen en zien dat er waarde ontstaat door wat je als organisatie doet. Voor mensen en aarde, voor samenleving en leefomgeving. Daarvoor zet ik in wat ik in huis heb in: mijn kennis, ervaring en netwerk. Dat doe ik graag vanuit een leidinggevende en eindverantwoordelijke positie, waarin ik kan faciliteren, katalyseren en inspireren. 

Spreekt dit je aan?

  • Professioneel en verbindend combineer ik zakelijk succes en menselijkheid; ‘with a strong back and a soft front.’
  • Een organisatie en de mensen die er werken, doen waar ze voor staan. Geen impact zonder integriteit. 
  • Financieel gezond én maatschappelijk waardevol ondernemen en organiseren. Waarom kiezen tussen die twee? 
  • De weg van medemenselijk ondernemen, waarbij je het welzijn en belang van alle stakeholders hooghoudt.
  • Vanuit een ‘common ground’ samen-werken aan een betekenisvol merk. Leren wat werkt, door feedforward te delen en bij te sturen.
  • Inzetten op duurzame win-win relaties. Daar vaart iedereen wel bij.

Hier werk ik graag aan

  • Een onderneming met groeiambities, die meer impact wil maken en dat duurzaam wenst te verankeren
  • Een organisatie bekender maken, zichtbaar maken waar ze voor staat en gaat en daar autoriteit in verwerven.
  • Een beweging veroorzaken van mensen die ook geloven in die missie en daar in woord en daad voor uitkomen. 
  • Een sterk en bevlogen team, waarbij iedereen zich verbonden weet met de hogere bedoeling, de strategie, dat in het eigen werk doorvertaald en zich gezien en gehoord weet.

Dit typeert mijn aanpak

  • Het koppelen van een onderscheidende merkstrategie aan de business strategie. Dat is uniek; de meeste leiders focussen op één van de twee.
  • O.b.v. een berg aan managementervaring wn mensenkennis pragmatische sturing op wat nodig is in werkprocessen.
  • Doen wat nodig en verschil maakt, niet meer, niet minder, dankzij ervaring in (end of) start up en scale up organisaties en MKB-bedrijven.
  • Doortastendheid en scherpte in combinatie met compassie en medemenselijkheid.
  • Geen one size-fits-all aanpak; per context en situatie steeds weer afwegen en beslissen wat daar en dan nodig is.
  • Impact management oriëntatie. Zodat het samen meer wordt dan de som der delen en een organisatie goed koers houdt én blijft leren. Da’s winst voor iedereen.
  • Teamorientatie en focus op samenwerking; heldere rollen, ieders kwaliteiten  kennen en benutten, een cultuur creëren waarin ruimte voor feedback en vieren is.
  • Menswaardig leiderschap, met compassie en oog voor welzijn en aangesloten op wat er in de dagdagelijkse werkpraktijk gebeurt.

Voor welke organisaties ben ik een goede match?

Gedaan voor

o.a. Riskja Travel, Twitter, Eneco Groep, Humanitas, Greetz.nl, Nimbles, Squla, Stichting Omroepmuziek, VU