Spreken

Je kunt me vragen voor lezingen, workshops, als dagvoorzitter/ moderator en voice over.

1. Lezingen & workshops

Ik geef lezingen en workshops over onderstaande thema’s:

  • BETEKENISVOL ONDERNEMEN: hoe organisaties financiële én maatschappelijke waarde kunnen creëren.
  • IMPACT MANAGEMENT: wat is het, wat komt erbij kijken en hoe pak je het aan? (o.a. over impactdoelen, een Theory of Change, impact meting & monitoring).
  • ‘GOED GROEIEN’: over de weg van medemenselijk ondernemen.
  • MENSWAARDIGE ECONOMIE: wat is het, waarom is het belangrijk en welke rol spelen leiderschap, onderwijs en bedrijfsleven daarin?
  • INNOVATIE ECONOMIEONDERWIJS: waarom, wat is er aan de hand, wat komt erbij kijken? 
  • MERKEN BOUWEN: hoe werkt dat? Van merkstrategie naar ‘merk in uitvoering’: van een goed gekozen positionering naar de praktijk.

Ik geef LEZINGEN op maat: zodat het past bij het publiek en de gelegenheid. Dat kan een vakinhoudelijk congres zijn, maar ook een teambuilding sessie of een klantendag. 

Voor meer impact en verdieping is het goed om wat langer met elkaar aan het werk te zijn rondom het merk of mensgerichtheid. Bij een WORKSHOP komt iedereen in actie. Als het zinvol is, haal ik er experts uit mijn netwerk bij.

2. Dagvoorzitterschap

Wanneer je congres of event verlegen zit om een vriendelijke én doortastende dagvoorzitter, klop dan bij mij aan. Ik verbind de verschillende programma-onderdelen en sprekers aan elkaar. Met respect voor ieders eigenheid. Er ontstaat een krachtig en tegelijk organisch geheel. Daarin kan het publiek zich ontspannen laven aan de inhoud.

Soms is het belangrijk dat gezegd wordt, wat onuitgesproken blijft. Maar wel graag met behoud van verbinding. Ik kan dat, omdat ik in staat ben mensen te laten ervaren dat wij in wezen allemaal bij elkaar horen. De magie van taal om een beweging te creëren en mijn vermogen om tot de kern te komen, helpen daarbij.

In de aanloop naar een event waar ik moderator of dagvoorzitter ben, geef ik veel aandacht aan de inhoud. Daarover stem ik persoonlijk en in detail af met de opdrachtgever. Daardoor ben ik tijdens het event in staat steeds relevante bruggetjes te maken tussen sprekers en publiek. En zo weet ik ook voor de ‘afzender’ van het event de boodschap goed neer te zetten. 

3. Voice over

Aan mooie, belangrijke of verbindende ‘verhalen’ leen ik graag mijn stem. Denk bijv. aan documentaires over onderwerpen die ertoe doen voor mens en planeet. Maar ook aan een promotie- of bedrijfsfilm van merken met een mooie missie of commercials voor een maatschappelijke organisatie of goed doel. Of een tof luisterboek!

  • Ik beschik over eigen opnamefaciliteiten en kan in overleg snel leveren. 
  • k volgde een bootcamp bij Stemacteren.nl. Daardoor ken ik de belangrijkste aspecten van voice over werk en ontwikkelde ik mijn voice over ‘skills’ onder begeleiding van een ervaren stemacteur/- regisseur.
  • Je profiteert van mijn achtergrond als ex-amateur-acteur en professionele sprekerservaring.
  • Als nodig, kijk ik kritisch en betrokken mee met de inhoud en tekst. Als merkenbouwer kan ik als geen ander tot de essentie komen en je ideeën geven over welke woorden en zinnen je hierin helpen.
  • Kenners noemen mijn stem prettig, met een warm timbre en een diepe maar toch heldere klank.
  • Ik spreek duidelijk, kan zelfstandig een tekst doorgronden en inspreken, maar laat me ook – in de studio en op afstand – goed regisseren.
  • Ik woon in Naarden; dichtbij vele (geluids)studio’s en van daaruit snel  inzetbaar voor studiowerk. 
  • Ik sta voor een prettige en vlotte samenwerking, waarin – in nauw contact – efficiënt en met plezier tot het gewenste resultaat wordt gekomen.

Voice over 1: documentaireserie ‘Stad in transitie’

Voor deze zesdelige documentaireserie van ‘Open Rotterdam’ over de energietransitie in de stad van filmmaker Eric Creemers sprak ik de voice over in. Dit is aflevering 1. Bewust en duurzaam leven wordt in Rotterdam wijk per wijk aangepakt. In deze aflevering zie je hoe. De hele serie vind je hier.

Voice over 2: TV-spot ANVR

De ANVR en SGR riepen direct na het uitbreken van de corona-crisis in 2020 de Reisvoucher in het leven. Enerzijds om de sector van reisbureaus te supporten in het ‘in business blijven’, anderzijds om consumenten gerust te stellen. Onder het motto ‘Nu dromen, straks reizen.’ De voice over werd binnen 1 dag ingesproken en de spot kon binnen 3 dagen op de buis. 

Waarom moet je mij hebben?

Gedaan voor

KRO, de Webwinkel Vakdagen (video), Haagse Hogeschool, CityMarketing Lelystad, Humanitas, The Experience Conference 2018 (van brancheorganisatie IDEA), Veiling Venwoude Levensschool, Opening Windpark Slufterdam Eneco & Nuon, Eric Creemers/ documentaire Stad in Transitie (Open Rotterdam)